راهنمای خرید تبلت برای بچه ها و خردسالان
نوشته شده توسط : ساحل

در روزگاری حیات می نماییم که بچه ها هم همپای بزرگسالان به دنیای تکنولوژی علاقه مندند و همنشین دارند تبلت داشته باشند. تبلت ها می توانند حکم یک انگیزه ها بازی و گاهی همدم برای بچه ها داشته باشند. بسیاری از بچه ها از نزدیک سن 2 سالگی به دستگاه های هوشمند علاقه پرتو می دهند و ترجیح می دهند که برای خوابیدنشان از تبلت اراده توزیع شود و یا با دیدن موزیک ویدیوهای رنگی و شاد تو تبلت ها و دستگاه های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ ذوق کنند. خیلی از بچه هایی که کمی ارشد هستند دوست دارند روی تبلت خودشان فیلم و کارتون ببینید و یا بازی کنند. با این اوصاف ناگزیر می بایست به فکر خرید تبلت برای بچه ها بفتیم. تبلت ها جز دستگاه های هوشمند گران بها بخش بندی می شوند و با توانایی پیوستگی نامحدودی به اینترنت دارند، پدرها و مادرها را کمی نگران می کنند. این دو مساله باعث می شود که والد و مادرها در خرید تبلت برای فرزندانشان کمی درنگ کنند. واقعیت این است که راهنمای خرید تبلت برای کودکان و خردسالان موضوعی کاملاً متفاوت از ارشاد برای خرید تبلت بزرگسالان است. تبلتی که مناسب خرید برای بزرگسالان است احتمالا بسیار نازک و سبک، سریع در پردازش برنامه ها و اجرای پردازش هاست؛ اما تبلتی که قرار است برای بچه ها خریداری شود می بایست ارزان و امن باشد و بتوان تنظیمات آن را به راحتی تغییر عدل و آن را سفارشی سازی کرد.

در پیوسته این مقاله مهم ترین نکاتی را که می بایست در خرید تبلت برای بچه ها مدنظر داشت، عنوان می نماییم و در ادامه شماری از بهترین انتخاب های خرید تبلت برای بچه ها را شناسایی خواهیم کرد.

اولین نکته مهم در خرید تبلت برای بچه ها: ویژگی های دشوار ­افزاری و نرم ­افزاری
اینکه قرار است تبلتی را برای مولود خود بخریم، انگیزه نمی شود که نسبت به ویژگی های ساخت سخت افزاری و قابلیت های نرم افزاری دستگاه بی تفاوت باشیم. خاصیت های دشوار افزاری تبلتی که برای بچه ها خریداری می شود خیلی مهم است. تبلت ارزان برای کودکان چی بخریم؟ نخستین نکته در این وابستگی مربوط به اندازه صفحه نمایش و تراکم تصویر تبلت است. تبلت های 8 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 گزینه های مناسبی هستند و با به کارگیری این تبلت ها می طاقت کتاب های تصویری را خواند و ویدیوهای با کیفیت بالا را به راحتی و بدون زحمت مشاهده کرد. این اندازه از صفحه نمایش و رزولوشن بهترین و ارزان ترین گزینه های انتخابی را در وسط تمامی دستگاه های هوشمند با اندازه صفحه نمایش بزرگ برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آموزش تعمیرات موبایل تعویض پیامک
ویژگی-های-سخت-­افزاری-و-نرم-­افزاری
ویژگی-های-سخت-­افزاری-و-نرم-­افزاری

علاوه بر اندازه صفحه نمایش، می بایست به ظرفیت حافظه درونی تبلت هم دقت شود. بچه ها برادر دارند که موزیک ویدیوها و بازی های زیادی روی تبلت هایشان داشته باشند و برآیند اینکه اندازه حافظه تبلتی که قرار است برای آنها خریداری شود می بایست دست کم 8 گیگابایت باشد. با خرید تبلتی که حداقل 8 گیگ فضای حافظه درونی دارد، می توانید تعداد مناسبی از بازی های فکری و آموزشی را بر روی دستگاه نصب کنید و تعداد زیادی تصاویر رنگی و موزیک ویدیوهای رنگارنگ را روی تبلت جا دهید. با این حال اگر نیاز به حافظه اکثریت هم حس شد، می بایست مدل تبلت را از برندهایی انتخاب کنید که امکان درج SD کارت روی آنها وجود داشته باشد تا از این طریق بتوانید فضای حافظه دستگاه را گسترش دهید.

برای انتخاب رم دستگاه نیز باید موردهایی را در نظر داشته باشید که رم هایی با ظرفیت 1.5 گیگابایتی و یا بیشتر داشته باشند. هر چه اندازه رم دستگاه بیشتر باشد، کودک می تواند برنامه ها و بازی ها را آسان تر و روان تر اجرا کند و با هنگی دستگاه مواجه نشود. این مورد مخصوصاٌ برای بچه های بی حوصله مهم تر است چرا که ممکن است با باز کردن برنامه ها متنوع و اجرای آنها در بعد زمینه سیستم عامل رم پر شود و دستگاه هنگ کرده و کودک عصبی شود.

نکته سرانجام در مورد ویژگی های دشوار افزاری تبلت بچه ها، باتری آن است. حتما برادر ندارید تبلتی بخرید که در میانه گذرگاه مسافرت خاموش شود و کودک را کلافه کند. برآیند اینکه تبلتی پسندیده بچه ها است که درازا عمر باتری قابل قبولی داشته باشد و یا تبلتی که حتماً به اتفاق خود باتری بکاپ داشته باشد.

آیا آیپد گزینه مناسبی برای بچه ها است؟
مدل های جدید آیپدها با قیمتی متعادل تر و بهتر روانه بازار شده اند و قابلیت های آنها پیشرفت خوبی داشته است. آیپدها با بهترین برنامه ها سازگار هستند و هر نوع برنامه و هر ژانری از برنامه ها برای آنها توسعه داده شده اند. از بازی های فکری و آموزشی گرفته الی بازی های مهیج و سرگرم کننده در لیست برنامه های آیپدی موجود است. بسیاری از برنامه های آیپد به گونه ای است که کودکان را برای شغل با پی سی و لپ تاپ حاضر می کند. سیستم عامل جدید iOS یعنی iOS12 رهسپار جدید برای کنترل برنامه هایی که روی تبلت بچه ها اجرا می شود، به والدین ارائه دیتا است الی از این روش روی رفتار سایبری کودک خویش مهار داشته باشند.

آیپد-اپل-به-همراه-قلم
آیپد-اپل-به-همراه-قلم

اپل همچنین با استفاده از اعمال بعضی از کنترل های والدین، می تواند محتواهای در دسترس کودکان را از طریق آیپد فیلتر کند. گرد سایر از امکاناتی که با خرید آپید در کمر بستن والدین پیمان می گیرد، تسلط بر خرید برنامه ها توسط کودکان است که با به کارگیری برنامه Family sharing برپایی می شود. برای کسب اطلاعات مبسوط در این باره و روش مهار خرید بچه ها از اپل استور می توانید پست “آموزش Family Sharing اپل” را ببینید.

نکته پایان در باره آپیدها این است که لوازم جانبی و دستگاه های درستی مجازی و حقیقا افزوده بسیاری برای شغل کردن بچه ها و برای این تبلت های محبوب توسعه داده شده است که می توان با بهره گیری از آنها خلاقیت و توانایی های شخصی کودکان را تربیت داد. از آنگونه این موارد می تاب به قاب های هوشمند، کیبوردها و قلم های اپل اشاره کرد. پس اگر می توانید مبالغ بیش از 3 میلیون در خرید تبلت برای بچه ها هزینه کنید، آپید را گزینه نخست انتخاب خویش پیمان دهید و در غیراینصورت به دنیای اندروید نگاهی بیندازید.

گزینه دوم انتخاب تبلت برای بچه ها: تبلت های آمازون فایر
گزینه دوم برای گزینش تبلت بچه ها از شرکت آمازون است. این شرکت انواع تبلت ها از بها مختصر الی زیاد را تولید می کند. بسیاری از تبلت های آمازون و ارزان هستند و دقیقا برای بچه ها طراحی شده اند. این تبلت ها ساختاری استوار دارند و الی دو سال گارانتی را قبول می کنند. نسخه های طراحی شده برای بچه ها اندازه صفحه نمایش 10 اینچی و مدل های متناسب بزرگسالان ال سی دی 8 اینچی دارند. اگر اخ دارید تبلت 8 اینچی برای کودک خود بخرید می توانید مدل Fire HD 8 را گزینش کنید که حدود یک میلیون و سیصدهزار تومان قیمت دارد.





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: